Pages

Pages - Menu

Ahad, 9 Ogos 2015

Soalan Lazim Tone Excel

Soalan Lazim Tone Excel
 
A) Pendaftaran
  1. Mendaftar sebagai ahli baru dan ahli rujukan dalam sistem Tone Excel.
    • Pembelian simkad Tone Excel bernilai RM90 dari Cawangan atau Pusat Servis mahupun di Ibu Pejabat.
    • Borang pendaftaran Tone Excel perlu dilengkapkan dan dihantar kepada cawangan atau pusat servis mahupun di Ibu Pejabat menerusi emel atau fax bagi proses pendaftaran.
B) Akaun Tone Excel
  1. Mendaftar masuk ke akaun Tone Excel?
    • Laman sesawang www.toneexcel.com
    • Taipkan nama pengguna (Nombor kad pengenalan / pasport dan kata laluan.

  2. Lupa kata laluan atau akaun disekat.
    • Panggilan kepada pengawai khidmat pelanggan di talian 010 - 5000969 atau 010 - 5333969 dari jam 9 pagi - 6 petang (Isnin hingga Jumaat Sahaja.)
    • Ataupun emel kepada kami di hq.care@tonegroup.net

  3. Mengemaskini maklumat diri (Profil, maklumat perbankan, benefisiari dan kata laluan) dalam sistem Tone Excel
    • Ya, anda boleh
      • Laman sesawang www.toneexcel.com
      • Taipkan nama pengguna (Nombor kad pengenalan / pasport dan kata laluan.
      • Kemaskini profil di “Mengemaskini Profil”
      • Kemaskini maklumat perbankan di “Mengemaskini Maklumat Perbankan”
      • Kemaskini maklumat benefisiari di “Mengemaskini Maklumat Benefisiari”
      • Menukar kata laluan di “Pertukaran Kata Laluan”

  4. Untuk menyemak rangkaian dan pernyataan.
    • Laman sesawang www.toneexcel.com
    • Taipkan nama pengguna (Nombor kad pengenalan / pasport dan kata laluan.
    • Semak rangkaian anda di “ Paparan Genealogi (Tahap Universiti)”.
    • Semak penyata gaji di “Penyata Gaji”.
C) Komisen

  1. Apakah keperluan minima kelayakkan?
    • Tambahnilai minima sebanyak RM20 dalam 1bulan dan terus menikmati komisen.

  2. Adakah pindahan kredit diterima?
    • Tidak. Anda boleh memindahkan kredit kepada pengguna Tune Talk, tetapi tidak akan dikira sebagai tambahnilai. Maka, peratusan komisen tidak akan dikira.

  3. Mengapa saya tidak dapat komisen?
    • Berikut adalah 4 alasan mengapa tidak dapat komisen :
      • Tidak memenuhi syarat minima komitmen sebanyak RM20
      • Jumlah komisen kurang dari RM30
      • Servis mobil Tune Talk juga akaun Tone Excel telah tamat
      • Maklumat akaun perbankan tidak lengkap. Sila kemaskini

  4. Bagaimana ingin menyemak komisen di dalam akaun?
    • Laman sesawang www.toneexcel.com
    • Tekan pada “Cetakan”
    • Pengguna boleh melihat jumlah bonus terkumpul dan tambahnilai peribadi

  5. Mengapa tambahnilai peribadi tidak dikemaskini di dalam sistem?
    • Semak bila tambahnilai peribadi dilakukan
    • Semak “ Kemaskini Terbaru” di cetakan terkumpul
    • Pastikan tarikh tambahnilai sebelum atau selepas
    • Jika tambahnilai dilakukan sebelum tarikh cetakan, sila hubungi pengawai khidmat pelanggan kami di talian 010 - 5000969 atau 010 - 5333969 dari jam 9 pagi - 6 petang. (Isnin hingga Jumaat Sahaja.)

  6. Bilakah bonus akan dibayar bagi bonus tambahan?
    • Bonus tambahan dibahagi kepada 2 jadual pembayaran
      Sim kad yang didaftarkan semasa waktu berikut Pembayaran Bonus
      1h hingga 15hb setiap bulan Pembayaran di akhir bulan pada bulan yang sama
      16hb sehingga akhir bulan untuk setiap bulan Pembayaran pada setiap 11hb di bulan berikutnya


  7. Mengapa Bonus Fast Track saya tidak termasuk dalam sistem?
    • Rujukan ahli baru anda masih belum membuat telefon pertama memanggil / sms. Sila pastikan bahawa ahli rujukan anda berbuat demikian.

  8. Bagaimana komisen itu akan dibayar?
    • Komisen akan dimasukkan ke akaun bank mereka apabila mencapai RM30 atau melebihi kadar RM30.
    • Jika bonus kurang dari RM30, bonus akan dibawa ke bulan berikutnya.
    • Pembayaran diberi pada 21hb bulan berikutnya.

  9. Saya tidak mempunyai akaun bank, bagaimana bonus diberikan kepada saya?
    • Pergi ke laman web www.toneexcel.com
    • Muat turun Borang Akaun Pihak Ketiga, cetak dan isikan borang.
    • Hantar Borang Akaun Pihak Ketiga yang lengkap ke Ibu Pejabat melalui email di hq.care@tonegroup.net atau fax ke nombor 0390540278 dengan salinan Kad Pengenalan / Pasport untuk kedua-dua pihak yang terlibat.

  10. Adakah terdapat sebarang caj untuk transaksi bank?
    • Setiap transaksi yang dibuat melalui bank akan dikenakan caj sebanyak RM3.

  11. Adakah saya mendapat komisen jika saya tidak mempunyai ahli bawah rujukan saya?
    • Jika anda tidak mempunyai ahli bawah rujukan, anda tidak akan mendapat apa-apa komisen kecuali mata terkumpul Tune Talk dari tambah nilai yang anda telah dilakukan.
    • Anda akan mendapat komisen itu melainkan jika anda mempunyai ahli bawah rujukan dari setiap peringkat (peringkat 1 - 6%, peringkat 2 - 3% dan peringkat 3 - 11%) apabila mereka tambah nilai.

Kehilangan Sim kad
  1. Jika kad SIM saya hilang / rosak, apa yang saya perlu lakukan?
    • Membeli penggantian SIM RM10 di ibu pejabat atau Pusat Servis / cawangan berdekatan anda
    • Hantar e-mel maklumat seperti di bawah kepada hq.care@tonegroup.net
      • Nama:
        Kad Pengenalan / Pasport:
        Kekalkan nombor kad / Nombor Hilang: (Perlu di Status aktif)
        Nombor Siri Baru (Sim Baru): (Perlu berdaftar & dalam status aktif)
        Sertakan salinan Kad Pengenalan / Pasport:
        Penggantian SIM yang dibeli dengan siapa:


Sim kad telah luput tarikh
  1. Kad sim saya telah luput tarikh. Apakah yang perlu saya lakukan?
    • Panggilan kepada khidmat pelanggan Tone Excel di talian 010 - 5000969 atau 010 - 5333969 dari jam 9 pagi - 6 petang. (Isnin hingga Jumaat Sahaja.)
Pembatalan
  1. Saya ingin membuat apa-apa pembatalan kad, bagaimana?
Mengikut terma dan syarat 

Copy dari web syarikat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan